středa 11. listopadu 2015

TŘETÍ TRIMESTR

Blížíme se pomalu k závěru a tohle období je pro mě emocionálně i fyzicky nejnáročnější. V sedmém měsící jsem stále ještě plná energie ale od osmého se energie začíná ztrácet a nenapomáhají tomu ani 35 stupňová vedra. Děkuji za to, že máme na zahradě bazén, jinak bych tohle období asi nepřežila. Chodím na předporodní kurz, vybrala jsem si zbytek dovolené + 8 týdnů, a tak si dělám svoje velké poslední prázdniny. Tohle už se mi nikdy nepoštěstí a jak jsme se shodli s L. na penězích nám až tolik nezáleží a v práci je v létě jako ve skleníku, takže mi je lépe doma.

Snažím se doma dohnat všechny resty a věnovat se svým koníčkům, na které pak nebudu mít čas, ale často je vedro mocnější než já, takže trávím celé dny v bazénu a ve stínu na zahradě. Taky vařím, peču, zavařuju. Chodím na procházky, navštěvuju kamarády, chystám výbavu na miminko, tašku do porodnice i porodní plán. Trošku si připadám jako slon v porcelánu, téměř neustále mě pálí žáha a nevydržím dlouho sedět. Zatím se taky v pohodě vyspím, pomáhá těhu polštář. I noční čůrání není tak hrozné jak jsem se bála. Mám pořád žízeň a vypiju i tři litry vody denně plus hektolitry mléka na žáhu.

Co se týče psychiky, tak semtam mám záchvaty paniky, že už se to blíží, a taky že nemáme nic nachystané, ale většinou to rychle přejde.  No a emocionálně jsem na houpačce, často se rozpláču, a když pláču i u ohňostroje při loučení se s prázdninami, tak už to je vážně na pováženou. Zbývá ještě hodně věcí pozařizovat tak snad vše stihnem.

MUST HAVE

Rozhodně těhotenské plavky, aspoň pokud jste těhotní v letním období. V mém případě i bazén, protože jinak by se letošní obrovská vedra nedala přežít. Opalovací krémy moc nepoužívám, ale tentokrát si mažu aspoň obličej 50, ať nemám pigmentové skvrny a nosím neustále klobouky, a když někam jdem tak přibírám ještě vějíř. Rozhodně jsem ráda za předporodní kurz, ujistila jsem se, že všechno vím. A jako přípravu na porod od 32. týdne piju maliníkový list, jím lněné semínko a pravidelně masíruju hráz olejíčkem od Saloosu. 

K.

Žádné komentáře:

Okomentovat